Och här kommer vårt svar på breifen om toalettpepper! Uppgiften gick mest ut på att göra marknadsundersökningar och hitta en vinkling som en ny revolutionerande produkt kunde ta. Det var därför vi kom på:
Iden är helt enkel som så:
Vad är det jobbigaste med dagens toalettrullar? Jo, kartongrullen inuti! Hur många har man inte stående någonstans på handfatet eller på papperskorgen för den är för full? Det är helt enkelt en överflödig biprodukt av toalettrullen. Så vad kan man göra åt det? Man gör om produkten lite! Vi vill istället man producerar en rulle utan kartongrullen! Då tänker ni, hur ska rullen få stadga då? Jo! Genom den nya förbättrade "innerullen"! Den är nu istället vattenlöslig, så när du lägger den i toaletten löser den upp sig och efterlämnar endast en svag fräsch doft. Välkommen till världen utan kartongrullen!
Förutom att vi har förändrat produkten har vi även förändrat distributionen av toalettpapper. Vad sägs om att slippa bära hem dom där jobbiga förpackningarna, slippa möta den där snygga killen eller tjejen bärandes på det där förbannade pappret? Vi har hemkörning på vårat papper. Du prenumererar, vi levererar. En gång i veckan, varannan vecka eller en gång i månaden. Allt beroende på hur mycket förvaringsutrymme DU har för ditt toalettpapper!
Och det slutar inte heller där. Hur ska vi nu marknadsföra vår nya revolutionerande produkt? Genom en print-ad kampanj bland annat. Humor går alltid hem, så vi körde åt det hållet. Tyvärr vill inte mitt internet samarbeta med mig och ladda upp fler bilder, så det kommer en annan gång!
Det här är lite av det vi gör på skolan, ett sidoprojekt som intro på Marketing Communication. Sjukt spännande kurs!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar